Για τη διαχρονική απαξίωση των ελληνικών σιδηροδρόμων από τις κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών που οδήγησαν σε συσσώρευση προβλημάτων με κατάληξη την πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών μίλησε στο RadioMe ο δημοσιογράφος Άρης Χατζηγεωργίου. Όπως είπε, τα τελευταία χρόνια δόθηκε ένας πακτωλός χρημάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση για την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου, αλλά δυστυχώς τα συστήματα ασφαλείας που θα μπορούσαν να αποτρέψουν το δυστύχημα δεν λειτουργούσαν. Αναφέρθηκε επίσης σε ανταγωνισμό μεταξύ εργολάβων και συγκρούσεις ανάμεσα σε ισχυρές εταιρείες, οι οποίες είχαν όχι μόνο βαρύ κόστος για το ελληνικό δημόσιο, αλλά και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις ετών, που είχαν κατάληξη την σημερινή θλιβερή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου.
«Μετά από όλα όσα μάθαμε τους τελευταίους δώδεκα μήνες, δεν μπορούμε να μιλάμε για ένα ανθρώπινο λάθος. Το γνωρίζαμε εξαρχής. Ο ανθρώπινος παράγοντας σαφώς και παίζει ρόλο, αλλά είναι ένας μόνο κρίκος ολόκληρης αλυσίδας. Δεν μπορείς να βασίζεσαι σε έναν μόνο άνθρωπο… Αλλά ακόμη και σε αυτή την εκδοχή, ο άνθρωπος που δεν έκανε καλά τη δουλειά του από κάποιους επιλέχτηκε και εκπαιδεύτηκε. Συνεπώς και πάλι υπάρχει ευθύνη πάνω από αυτόν», είπε ο κ. Χατζηγεωργίου.
Ο έμπειρος δημοσιογράφος, που ασχολήθηκε συστηματικά με τα αίτια που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, επισήμανε ιδιαίτερα την διαχρονική προτίμηση των ελληνικών κυβερνήσεων σε άλλα μέσα μεταφοράς, πέρα από τον σιδηρόδρομο.
«Από το 1995 έως το 2021 δόθηκαν συνολικά 46 δισ. ευρώ για να φτιαχτούν καινούργιοι δρόμοι. Οι αυτοκινητόδρομοι με διόδια πενταπλασιάστηκαν. Στο ίδιο διάστημα δόθηκαν 12 δισ. ευρώ για τον σιδηρόδρομο, γιατί ήταν επιλογή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά παρόλα αυτά το σιδηροδρομικό δίκτυο συρρικνώθηκε αντί να μεγαλώσει. Αυτό και μόνο το στοιχείο δείχνει ξεκάθαρα ότι υπήρξε επιλογή από τις κυβερνήσεις», σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Χατζηγεωργίου.
More Άρθρα for Show: Διάλογοι